Powered by Smartsupp

Handelsbetingelser

 BabyDluxe  
Præstehøjen, 4684 Holmegaard   
Mailadresse: 
info@babydluxe.dk  
Telefonnummer 22527155  
CVR-nr.: 43538020  

 


  

Betaling  


BabyDluxe modtager betaling med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Anyday samt Viabill.  

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes - medmindre det er en specialdesignet vare. Dvs et produkt, som er lavet efter dine ønsker og krav, da vil pengene blive trukket umiddelbart med det samme. Ligeså tøj, som bliver syet på bestilling. I tilfælde af auktioner på vores sociale medier, da vil betalingen blive opkrævet samt hævet med det samme.  

Alle beløb på babydluxe.dk er inklusiv moms.  
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:  
Danmark – Kroner (DKK)  

  

  • Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.  

  

Her hos BabyDluxe.dk benytter vi en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.    

  

  • Bank overførsel sker til følgende: 6695-1001282340, vær dog opmærksom på, at behandlingen af ordren først sker efter modtagelse af beløbet.  

  • Ved betaling med Viabill, da er det en aftale som du, som køber, indgår med Viabill. Det vil sige, at du den 20- i hver måned vil modtage din månedsydelse direkte fra Viabill, og afregning foregår derfor direkte til dem.  

  • Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3, 5 eller 7 måneder. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shoppe  

  

  • Rabatkoder kan kun benyttes i forbindelse med købet, og vil ikke blive registreret manuelt efter endt køb  

  

Specialdesignet varer   
 

Vores specialdesignet møbler bliver håndlavet og produceret af vores leverandører indenfor Europa. Er en seng malet, da skal man være opmærksom på, at sengen produceres efter bestilling- dvs når malingen er påført og tør, da bliver sengen pakket ind og derefter sendt afsted- dvs den når ikke at stå og fordufte og man kan derfor opleve malerlugten heraf. Det kræver udluftning. Vores maling er selvfølgelig godkendt til brug hos børn, og indeholder derfor ingen kemikalier.  

Da vores leverandører kommer fra forskellige lande indenfor Europa, da kan man opleve at eksempelvis manualen ikke er på dansk- dog er det ikke et problem, da billederne vil guide dig igennem  

  

Levering  


Vi sender bestillingerne med DPD, GLS, POSTNORD eller transport firma, afhængig af det valgte produkt.   

Vores normale leveringstid i Danmark for lagervarer fra bestilling til levering er 1-3 hverdage (man-fre) Når din bestilling er behandlet og forlader vores lager, modtager du en e-mail med en forsendelsesbekræftelse. I den e-mail er der også et link til et trackingnummer, så du kan følge pakken online hos pågældende transport firma.  

Ved varer på fjernlager eller direkte fra leverandør, vil leveringstiden være angivet under den enkelte vare. Vær opmærksom på, at ændres der i en bestilling, da vil leveringstiden træde i kraft på ny efter ændring til ordren er foretaget. Bemærk, at leveringstiden er vejledende, og der kan forekomme forsinkelser ved højtider, mærkedage og lignende.  

Produkter, der er håndlavet, specialdesignet eller produceres på bestilling mm. Kan også have længere leveringstid end først angivet på hjemmesiden. Såfremt dette er tilfældet, da vil vi informere dig om det, så snart vi bliver gjort opmærksomme på det.  
Eksempelvis, møbler med en længere leveringstid – der kan forekomme forsinkelser. Dette kan være forårsaget af materiale mangel, sæson, antallet af ordre mm. Vi forsøger altid at følge op på ordre, og så snart vi er bevidst om en eventuel forsinkelse, da vil du få besked herom. Vær opmærksom på, at pakker sendt fra vores fjernlager i udlandet, i de fleste tilfælde bliver leveret til private adresser i Danmark af PostNord/GLS (eller andet transportfirma) og ikke til den ønskede pakkeshop.   

  

Ønskes der levering til andre lande end Danmark, da bedes du sende en mail til info@babydluxe.dk for pris.  

  

Skulle der ske det, at en vare går tabt i posten under forsendelsen, da vil den købte vare blive bestilt/lavet/designet på ny.  

  

Bemærk venligst, at vores leveringstider skal ses som vejledende, da vi ikke kan helgardere os mod eventuelle forsinkelser.  

  

Fragt  


Der sendes typisk med henholdsvis DPD, GLS eller Postnord af 39,- pr ordre - (fri fragt over 799,-) Ved tungere varer, der vil det være fragtfirma.    

  

Del-levering  
 

For at mindske ventetiden for dig og fornøjelse af at få dine varer i brug, da kan det ske, at din ordrer bliver delt op i flere forsendelser. Dette kan ske, grundet ovenstående, nogen på fjernlager, nogle speciallaves osv. Vi vælger altid den forsendelses metode, som du som kunde får mest ud af - og hurtigst.  

  

Fortrydelsesret  
 

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.    
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.  

    
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til 
info@babydluxe.dk samt du bedes benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.  
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Du betaler forsendelsesudgifterne ved en returnering.  

Ordrer må ikke returneres personligt på vores adresse, men skal sendes. - Ordrer der efterlades på adresse er på eget ansvar, og vi frasiger os ethvert ansvar af disse.  

OBS! Der er ikke fortrydelsesret på specialdesignet varer samt 2. sortering. Ligeså heller ikke på møbler, der er produceret efter specifikke mål, ønsker eller med navn. Dog vil der ved tilfælde af beskadigelse under transporten ydes enten en ny vare eller kompensation af pågældende vare såfremt de returneres til os - vi betaler fragten. Farver på billeder kan variere fra faktiske trykte farver.  

  

Fortrydelse af en del af købet  
 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.  

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

  

Returnering  
 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.  
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Specialdesignet varer, 2. sortering eller lignende lavet på bestilling eller personaliseret kan ikke returneres.  

   
Varens stand, når du sender den retur  
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.  

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.  
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)  
   

  

Tilbagebetaling af købsbeløbet  
 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Dette vurderes efter varen er modtaget og set efter.  

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din vare retur med fortrydelse af købet.   
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.  

  

Varen sendes til:  

  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.  
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.   

  

Adresse: 

BabyDluxe  

Præstehøjen 7  

4684 Holmegaard  

Dk  

  

Eventuelle fejl på hjemmesiden  
 

Fejl kan forekomme – men det er heldigvis ikke tit. Skulle vi have lavet en fejl i forbindelse med forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.   

- Har vi indtastet en pris på en vare, som åbenlyst ikke kan være korrekt, og du bør have opdaget dette, da ser vi os ikke forpligtet til at sælge varen til denne pris.  

  

Copyright  
 

Alt indhold på hjemmesiden, www.babydluxe.dk, såsom tekst, billeder, logoer, digitale downloads og anden software tilhører babydluxe.dk eller vores leverandører, og de er derfor beskyttet af både danske og internationale ophavsrettigheder. Det kan derfor få alvorlige kosekvenser, såfremt copyright ikke opretholdes.  

  

Reklamationsret  
 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.  
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.  
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller et afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation.  

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  
   
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.   

  

Modtager en vare, som er beskadiget under transporten,da skal det oplyses til fragtfirmaet - vi hjælper gerne, hvis i sender os en mail.  

  

Skulle der ske dét, at du modtager en vare, som har fejl eller mangler ved modtagelse, da send os en mail på info@babydluxe.dk. Her vil du blive tilbudt en ny, kompensation eller pengene retur. Dog kan specialdesignet varer ikke returneres. Hér vil der blive tilbudt en ny, fremsendt de manglende dele eller tilbudt en kompensation (vurderes og fastsættes af BabyDluxe)  

  

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:  
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  
   
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

   
Personoplysningerne registreres hos Babydluxe og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.    
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.  

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.    
Den dataansvarlige på 
www.babydluxe.dk er BabyDluxe  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.  
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: 
info@babydluxe.dk 

 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@babydluxe.dk. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.05.2021 

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

 

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@babydluxe.dk.

 

 

Klagemulighed med Tryghedsmærket

Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.

 

Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesblanket her